Naše dovolenky v skratke :) 1/2

Na predsvadobnej ceste v Prahe (Apríl 2018)
Môj drahý  Prahu poriadne ani nevidel....a keďže som viac menej oťukaná cestovaním po Prahe aj vďaka sestre, keďže už v nej 10 rokov žije, som Matúšovi pripravila plán ako najrýchlejšie spoznať Prahu. Najprv sme začali s oboznámením METRA :D a doviezli sa k prvej zastávke nášho programu: Technické múzeum, ktoré ako sám uviedol bolo proste TOP. Zanietený autičkár si užíval tátoše už zo 14 storočia. Zvyšok múzea ako čas, architektúra, zdravotníctvo, atď....išlo už pomimo nás. To sme len preleteli ale v sekcií doprava sme strávili aj vyše hodiny.
Nasledovala prechádzka po Prahe a na začiatok Apríla vyšlo aj prijateľné počasie. Slniečko svietilo a my sme si mohli dať prechádzku po najzákladnejších kultúrnych pamiatkach ako je Staromestská radnica, Karlov most, Pražský hrad, Petřín, Vyšehrad. Okrem toho sme navštívili Múzeum Zmyslov (nezmyslov :D, škoda peňazí), Výstavu Svetových múmií a zavŕšili to prechádzkou na Divokej Šárke.



Medový víkend (jún 2018)
...sme absolvovali v Bardejovských kúpeľoch. Od svokry sme dostali zľavový poukaz pre jednu osobu zdarma. V cene bola plná penzia, 2 krát vstup do wellness na 2 hodiny, 15 minútový minerálny kúpeľ a 45 minútový pobyt v Soľnej jaskyni. Z wellnessu som zostala trochu znechutená lebo pod pojmom wellness si predstavuje nie len bazén ale aj sauny a výrivky...
Absolvovala som už podobné pobyty a za tú cenu akú si dajú zaplatiť sa mi zdalo, že poskytujú málo služieb. Za tú sumu som mala nonstop wellness aj so 7 druhmi sáun s plnou penziou a ešte aj 20 minútovú masáž. Som však zhovievavá a vravím si: "Sú to kúpele s dlhodobou dobrou povesťou asi sa tu platí za "značku."


Bardejovské kúpele majú za sebou dlhú históriu. Dokonca sa tu liečila históriou ospevovaná cisárovná Sisi, ktorá ako podľa jej slov, odchádza z kúpeľov oddýchnutá a omladnutá. Jedno z bytových stredísk nesie aj jej meno, kde bola ubytovaná a patri medzi najluxusnejšie bývanie v tomto komplexe.


Kúpele mi prišli ako malý ostrovček, na ktorom sa dá existovať na dlhší čas. Je to komplex reštaurácii, cukrárni, malých potravín, kúpeľných oplátiek, obchodíkov so suvenírmi, promenádou, večernými tancovačkami, rôznymi kurzami (maľovanie tašiek, obrazov, vyrábania veci z hliny...), ktoré sa usporiadávajú počas celého týždňa. V areáli sa nachádzajú aj pozoruhodné parky a dokonca aj skanzen drevených kostolíkov a stavieb. Dokonca tu nájdete bankomat a kostol.

Napriek slabším službám...(oni by boli lepšie keby ste si honosne zaplatili) sme si to s manželom ozaj užili. Urobili sme si aj malý výlet do mesta Bardejov, kde sme si pochutnali na dobrej zmrzline a prešli sa po historickom centre.

Poznávanie Rožňavy a jej okolia....alebo ako som chcela vidieť miesta, kde môj Matúš vyrastal.... (jún 2018)
Manžel 15 rokov žil v Rožňave a po maturite sa s celou rodinou presťahovali do Vranova. Preto sme sa nepoznali ani z videnia, sme totiž rovesníci a poviem Vám pravdu Vranov nie je taký veľký, že by ste sa nepoznali s rovesníkmi z videnia. Ja som v ten čas šla na Vysokú školu. Takže sme sa pekne minuli. A keď som sa vrátila na východ sme práve v ten istý čas boli slobodní.... ale život to zariadil tak aby sme na seba ešte určitý čas počkali...:) Tie Božie mlyny :D....


Rožňava je také malé útulné mestečko....nič veľavýznamné tam nenájdete ale je útulné a aj námestie má niečo do seba. Drahý mi poukazoval bytovku kde žil. Školy, ktoré navštevoval. V okolí je kopec možností na výlety. Navštívili sme Gombaseckú jaskyňu a spolu s Maďarskými návštevníkmi sme absolvovali príjemnú prechádzku v útrobách jaskyne. Prišlo mi to ako príbytok na Marse. Všade prevládala farba červenej hliny a snažila som sa zapamätať si názvy kvapľov (stalaktity?) ale popravde to šlo mimo mňa. Ja som si predstavovala iné príbehy, ktoré sa mohli v jaskyni udiať.


Po návšteve jaskyne sme sa rozhodli pozrieť ďalšiu pozoruhodnú pamiatku. Po 13 rokoch som opäť navštívila Kaštieľ Betliar, ktorý pochádza zo začiatku 18. storočia. A ako ináč vlastnil ho rod Andrášiovcov, tak ako Humenský a Trebišovský kaštieľ. Pri vstupe Vás ohromí zachovalosť a prepych ako aj pozoruhodne artefakty z ciest Andrášiovcov. Boli vášnivými cestovateľmi. Nie len samostatný kaštieľ je očarujúci. Okázalé parky ako aj stavby a umelo vytvorený vodopád pomyselne vyzdvihujú nezabudnuteľný zážitok. Odporúčam všetkými 20timi :D.


Na záver výletu sme navštívili jaskyňu Domica, ktorú možno poznáte aj z nedávnej reportáže, kde je možné sa plaviť loďkou. Nie len to je maximálnym zážitkom jaskyne. Okázale veľké otvorené priestory Vás chytia za srdce. Škoda, že nebolo možné fotiť (7 eura za fotenie mi príde strašne prehnané). Ale nejaké to foto z internetu som Vám sem pridala aby ste boli ako tak v obraze. :D Najviac ma zarmútilo okolie jaskyne.


Detský park, ktorý je spustošený má svoj nešťastný príbeh. Stavby už od cesty krásne upútajú svojim tvarom a farebnosťou, ale keď sa priblížíte k bráne zostanete sklamaní. Spustošené a zarastené. Plány Američanov stroskotané. Rozprávková krajina zostala zatvorená. Viac sa dočítate tu.
Napriek tomuto smutnému strašiaku som z jaskyne odchádzala nadšená. Len pre rozvoj turizmu by bolo najlepšie okolie zrekonštruovať. Verím, že by to bol obľúbený komplex pre rodiny s deťmi.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

o našej dcérke

Moja cesta k „dokonalému“ stravovaniu: Ďakujem ti Paleo!

Z archívu - Poviedka: Slepý