Zhodnotenie roku 2020


Rok 2020 sa inač nazvať nedá AKO "DZIVÝ" :D. Ešte, že som na materskej a veľa z toho som nemusela absolvovať ako poniektorí moji spoluobčania. Stále som sa snažila na ňom nájsť nejaké tie pozitíva a poviem Vám úprimne aj som NAŠLA.

Najprv si zhrnieme to čo sa vo svete deje. Vo svete politiky a z ľudského charakteru som bola viac než znechutená. Vravím si fajn prišla zmena môžu prekvapiť aj sklamať. Veľké mínus bolo, že nastúpila nová vláda v období pandémie. Urobila dosť nešťastné kroky, s ktorými naozaj nesúhlasím ale zmierujem sa s tým. Ako jedinec malo čo môžem zmeniť, buď to akceptovať alebo sa rozčuľovať. Budem ničiť svoje zdravie a psychickú pohodu svojej rodiny? Nie! Musíme sa stým zmieriť. Náš svet aký sme ho poznali už bude iný. Budeme si musieť zvykať na rúško a akceptovať ho ako povinnú výbavu svojej kabelky. Však, keď  ideme do dažďa berieme si dážnik. Keď pôjdeme do obchodu alebo divadla povinnou výbavou už bude aj rúško. Len dúfam, že aspoň v letných mesiacoch ho budeme môcť odložiť ako to bolo aj toto leto. 

Verím, že ľudia majú toho naozaj dosť. Rešpektovali nariadenia, a správali sa zodpovedne....ale na sklonku roka, keď sa nám nasľubovalo veľa vecí je jasné, že majú toho dosť a slovám premiéra už neveria. Nie je Vám čo zazlievať ALE priať niekomu smrť je už aj na mňa priveľa. Áno bola som naštvaná, áno frflala som, ALE tým čo sa teraz vo svete deje som zhrozená, že dokážu Slováci tak nenávistne na seba štekať. Priať niekomu smrť..... navzájom sa špiniť a keď niekto s vami nesúhlasí a má svoj NÁZOR je automaticky zapredanec a verejný nepriateľ? 

Žijeme v slobodnom svete? 

Žijeme v demokracií? 

Prečo je toľko nenávisti?

Každý z nás ma právo vytvoriť si a slobodne šíriť svoj názor. Keď s ním nesúhlasím je to v poriadku ale hneď nenávistný útok a škatuľkovanie? Nie nepatrím do žiadného klanu. Patrím len sama sebe. Patrím svojej rodine, ktorá sa mi rozrastá a premýšľam do akého to sveta sa to moje deti narodili. Budem ich vychovávať k láske, k úcte dospelým, k tomu, že mať svoj názor nie je nič zlé .....rešpektovať druhých ľudí, nevysmievať sa ich hodnotám ...lebo každý z nás ma iné priority.

Prestala som čítať diskusie. Prestala som navštevovať média na internete. Prestala som sledovať sociálne siete a čítať tie nenávistné statusy, komentáre. Sledovať správy v televízií. Popravde ja to nesledujem len môj manžel a ja si popritom nasadím slúchadlá na uši alebo si ľahnem k svojej malej princeznej a spím s ňou s pocitom, že aspoň dnes nebudem vnímať tu negativitu a rozosievanie strachu.

Stále mám však vieru, že bude dobre. Po búrke vždy príde slnko. A takto to bude aj teraz. Verím, že všetko zle je na niečo dobré. Ešte sa len uvidí čo to bude. 

Poďme však na to aké pozitíva mal rok 2020 :)

  • Moja slečna oslávila prvý rok. Naučila sa chodiť. Naučila sa prvé slova. A je už vo veľa veciach samostatná. Vyrástla. Dokonca sme už prišli aj o prvý zub :-/. Veľa vecí už postíhala :D. 
  • Začala korona tak sme sa na pár mesiacov presťahovali na dedinu k mame. A žili sme si vo svojom svete. Záhrada nám postačovala a nepotrebovala som vybiehať na prechádzky do mesta.
  • Začali sme viac chodiť do prírody. 
  • Pozitívum beriem aj to, že sa svet na chvíľu spomalil, vyprázdnil a oddýchol. Už sme to potrebovali. Na chvíľu vypnúť a nežiť v tej uponáhľanej konzumnej dobe.  
  • S manželom sme sa tešili z ďalšej novinky a očakávame slečnu č.2 a opäť vo Februári :).
  • Meníme aj svoje zázemie. Dvoj-izbák meníme za štvor-izbák. Keď všetko dobre dopadne tak koncom jari budeme už v novom :).
  • Počas tehotenstva nemám nutkanie riešiť oblečenie a nejaké tie skrášľovacie procedúry. Veľa študujem a postupne mením a prispôsobujem tomu seba a svoju domácnosť. O tých zmenách sa dozviete postupne. :) Už sa na to veľmi teším. 
  • Plánujem zodpovedne pristupovať k blogu a ukladaniu článkov. Po tom ako mi zrušili môj starý blog na blog.cz a zmazali sa mi aj moje uložené články na externom disku mi prišlo veľmi smutno. Spomienky, ktoré sa mi zakaždým obnovili, keď som si čítala reporty z výletov a zážitkov mi neskutočne chýbajú. Bola to predsa súčasť mňa. 

Plánujem veľa vecí v novom roku. Viem, že to bude ťažké až priam drsné popri dvoch deťoch ale ja verím, že svojou vytrvalosťou to zvládnem a NEZDUPKÁM. Už nie. :) 

Prajem Vám úspešný a nikým nerušený Šťastný nový rok 2021. Nech je lepší ako ten predchádzajúci a plný oddychu, lásky, a bez existenčných problémov. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

o našej dcérke

Ako na netoxickú domácnosť

Moja cesta k „dokonalému“ stravovaniu: Ďakujem ti Paleo!